SBS Radio fjerner sponsoreret “Kina-program”

Jesper Jürgensen, Informationshef for SBS Media

Jesper Jürgensen, Informationshef for SBS Media

SBS Radio kører programmet “Kina Ekspressen” permanent i remisen efter, at Radio- & TV-nævnet har givet selskabet kritik for at overtræde reglerne om sponsorerede radioudsendelser.

Det er slut med programmet “Kina Ekspressen” på The Voice og NOVA FM efter, at Radio- & TV-nævnet idag har afgjort, at SBS Radio har overtrådt reglerne om sponsorering af radioprogrammer.

Men i mellemtiden har SBS Radio helt droppet samarbejdet med FutuVision, der er et selskab med tæt tilknytning til den kinesiske regering. Aftalen med kineserne er nemlig løbet ud og er ikke forlænget.

– Vi er blevet opmærksomme på nogle af de issues, der har været omkring programmet. I første omgang gjorde vi varedeklarationen mere tydelig, og så har vi truffet en beslutning om, at vi ikke har ønsket at fortsætte med programmet, da aftalen udløb, siger Jesper Jürgensen, der er informationschef i SBS Media til Mediawatch.

SBS Radio mener derfor, at sagen er et afsluttet kapitel.

Be the first to comment on "SBS Radio fjerner sponsoreret “Kina-program”"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*